e-Ticaret yerel firmalara ulusal marka olmak istiyor

Türkiye'de e-ticaret yapan işletme sayısı 2020'de Kovid-19 salgınında alınan tedbirlerin de etkisiyle yüzde 275 artarak 256 bin 861'e çıkarken, e-ticaret platformları küçük işletmelerin ulusal markaya dönüşmesine olanak sağladı.

Ekonomi 10.04.2021, 17:00 yavuzer yılmaz
0
e-Ticaret yerel firmalara ulusal marka olmak istiyor
banner10

Türkiye'de e-ticaret yapan işletme sayısı yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınına karşı alınan tedbirlerin de etkisiyle yüzde 275 artarken, e-ticaret platformları ve yeni teknoloji çözümleri küçük işletmelerin ulusal markaya dönüşmesine kapı araladı. Bunun bir örneği de Türkiye'de aromalı filtre kahveleriyle ünlenen Ankaralı Oze Kahve oldu.

AA muhabirinin derlediği bilgiye göre, tüm dünyada özellikle Kovid-19 salgınının etkisiyle birçok alanda teknolojik dönüşüm beklenenin ötesinde hız kazandı. Bu durumun en çok gözlendiği alanlardan biri, iş dünyasının e-ticarete geçişi oldu. Sosyal temasın azaltıldığı, kısıtlamaların ekonomik hayatı derinden etkilediği salgın döneminde tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de teknolojik çözümler küçük işletmelerin hayatta kalmasına hatta gelişip büyüyebilmesine olanak sağladı.

Geçen yıl küresel perakende e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 23 artışla 4,3 trilyon dolara yükselirken, Türkiye'de de yüzde 66 artışla 226,2 milyar liraya çıktı. Özellikle Ticaret Bakanlığının destekleri, eğitimleri, aracı hizmet sağlayıcılar ve global firmalarla yürüttüğü iş birlikleri sayesinde geçen yıl birçok KOBİ ilk defa e-ticaretle tanıştı.

Türkiye'de e-ticaret yapan işletme sayısı 2020'de Kovid-19 salgınına karşı alınan tedbirlerin de etkisiyle yüzde 275 artarak 256 bin 861'e çıktı. İşletmeler, aracı hizmet sağlayıcılar sayesinde dijital pazarlara yumuşak bir geçiş yaparken, Türkiye'de işletmelerin yüzde 72'si sadece bir pazaryerinde, yüzde 14'ü de iki pazaryerinde satış yapıyor. Söz konusu platformlar ve dijital satış danışmanlığı desteğiyle kendi ürünlerini dijital olarak pazarlayan firmalar başarı hikayeleri yazıyor.

Bunun bir örneği de e-ticareti aktif olarak kullanmadan önce yerel ölçekte hizmet veren Ankaralı firma Oze Kahve'nin tüm Türkiye'ye satış yapan günlük öğütülmüş aromalı filtre kahveleriyle bir markaya dönüşme hikayesi oldu.

e-Ticaretle Türkiye genelinde satışa başladı

Oze Kahve Ortağı ve İş Geliştirme Uzmanı Serhat Köyüstü, AA muhabirine, işletmenin hikayesini anlattı.

Firmanın 2011 yılında tamamen yerli sermayeyle kurulduğunu, 2019 yılının sonlarından itibaren sıkıntıya girdiğini belirten Köyüstü, kendisinin 2019 yılında buraya ortak olduğunu söyledi. Köyüstü, daha sonra Kovid-19 salgınına rağmen doğru stratejiler ve butik üretimleriyle elektronik ticaret platformlarına giriş yaptıklarını bildirdi.

Daha önce toptan satış stratejisiyle ilerlediklerini ve kafelerde tüketilen ürünlerinin tüketiciler tarafından tanınmadığını ifade eden Köyüstü, Kovid-19 salgını sürecinde birçok firma kepenk kapatırken, kendilerinin e-ticaret sayesinde cirolarını katlayarak ulusal düzeyde bir marka değeri oluşturduklarını dile getirdi.

Köyüstü, e-ticaret sayesinde herkesin evlerine kapandığı dönemde son tüketicilere doğrudan ulaştıklarını, tanınır ve aranır bir marka haline geldiklerini kaydetti.

e-Ticarette tüketici güveni ve beğenisini kazanmanın önemine dikkati çeken Köyüstü, bu anlamda ürün kalitesinin ve devamlılığının önemli olduğunu vurguladı.

Köyüstü, son dönemde giderek tüketimi artan kahve sektöründe global markaların aksine butik üretim yaparak çok daha kaliteli ürünleri tüketicilere sunduklarına dikkati çekerek, şöyle konuştu:

"Kahve 4 hasat yetişir. Biz kahvenin en yeni hasadını ve en üst kalitelisini dünyanın çeşitli ülkelerinden temin ederek işliyoruz. Kahvelerimizi her gün taze olarak kavuruyoruz ve 3 günlük dinlenme süresi sonunda müşterilerimize Türkiye'nin neresi olursa olsun internetten sipariş verdiğinde 24 saat içinde ulaştırıyoruz. Bu gerçekten ulaşılması zor bir hizmet. Örneğin Kolombiya, Kenya, Guatelama'dan gelen o çok sevdiğiniz kahvenin aynı tazelikte hemen evinizin altında olan muhteşem kokuların yayıldığı bir kahve şirketinden aldığınızı düşünün. Türkiye'nin her yerine bunu 1 gün sonra kapınızda olacak şekilde sağlıyoruz."

Ürünlerinin şu an hemen hemen bütün e-ticaret platformlarında aromalı filtre kahveler arasında "en çok satanlar" ve "en çok beğenilenler" kategorilerinde en üst sırada yer aldığını ifade eden Köyüstü, kendi internet sitelerinden de satış yaptıklarını anlattı.

"Dünya pazarlarına da açılmak istiyoruz"

Köyüstü, bir Türk kahve markası olarak dünyaya da açılmak istediklerini belirterek, "Asıl amacımız 'Türk kahvesi' gibi bir değere sahip ülke olarak gerçek bir Türk markasıyla dünya pazarlarında da var olmak. Bunu butik üretimden çıkmadan yapmak istiyoruz ve gerçek nitelikli kahveyle nam salmak istiyoruz. e-İhracat ile başka ülkelere satış yapmak için araştırmalarımızı sürdürüyoruz." değerlendirmesinde bulundu.

Şu an kahve üretimi olan özellikle Afrika ülkelerinde, kahve üreticilerine de danışmanlık hizmeti verdiklerini dile getiren Köyüstü, "Oralarda kahve bahçesi var ama üretimin diğer basamakları yok. Kahvenin işlenmesi, pazara açılması, kavrulması gibi bütün basamaklarını birlikte kuruyor ve iş geliştirme desteği sağlıyoruz." dedi.

"Günümüzde her şirket dijital dönüşümünü gerçekleştirmeli"

Köyüstü, e-ticaret yapmak isteyen firmalara da tavsiyelerde bulunarak, bu süreçte doğru ve etkili danışmanlık almanın da önemli olduğunu, herkesle aynı olanı yaparak değil, markaya özel strateji ve hizmetle başarıya ulaşılabileceğini söyledi.

Bu dönemde artık her şirketin dijital dönüşümünü gerçekleştirmesi gerektiğini vurgulayan Köyüstü, "Hızla değişen dünyada şirketler kendilerini yenilemeli, bunu yaparken de geleneksel değerlerden kopmadan kendini sosyal medyaya, dijital platformlara ve e-ticarete entegre etmeli." diye konuştu.

Yorumlar (0)
16
açık
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 37 81
2. Fenerbahçe 37 70
3. Konyaspor 37 67
4. Başakşehir 37 62
5. Alanyaspor 37 61
6. Antalyaspor 38 59
7. Beşiktaş 37 58
8. Karagümrük 37 57
9. Adana Demirspor 37 52
10. Galatasaray 38 52
11. Sivasspor 37 51
12. Kasımpaşa 37 50
13. Hatayspor 37 50
14. Kayserispor 37 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 37 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 37 34
19. Göztepe 37 28
20. Ö.K Yeni Malatya 37 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 35 67
2. Ümraniye 35 67
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 35 48
13. Gençlerbirliği 35 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 35 45
16. Bursaspor 35 41
17. Kocaelispor 35 41
18. Menemen Belediyespor 35 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 37 90
2. Liverpool 37 89
3. Chelsea 37 71
4. Tottenham 37 68
5. Arsenal 37 66
6. M. United 37 58
7. West Ham United 37 56
8. Wolverhampton Wanderers 37 51
9. Leicester City 37 49
10. Brighton 37 48
11. Brentford 37 46
12. Newcastle 37 46
13. Crystal Palace 37 45
14. Aston Villa 37 45
15. Southampton 37 40
16. Everton 37 39
17. Burnley 37 35
18. Leeds United 37 35
19. Watford 37 23
20. Norwich City 37 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 37 73
3. Atletico Madrid 37 68
4. Sevilla 37 67
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 37 62
7. Villarreal 37 56
8. Athletic Bilbao 37 55
9. Osasuna 37 47
10. Celta Vigo 37 46
11. Valencia 37 45
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Espanyol 37 41
14. Elche 37 39
15. Getafe 37 39
16. Granada 37 37
17. Mallorca 37 36
18. Cadiz 37 36
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 37 31